Om föreningen

Föreningen bildades 2006 och har 46 lägenheter, varav en hyresrätt. Styrelsen väljs på årsstämman varje år och sammanträder ungefär en gång i månaden. Vår förening ingår även i samfälligheten Pastorn, bland annat tillsammans med våra grannar tvärs över gården.

Styrelsen består sedan 2023-06-01 av:

• Ordförande: Rasmus Lundkvist
  • Sekreterare: Cecilia Jensberg
  • Styrelseledamot Ann-Christine Rosell
  • Styrelseledamot: Frida Johansson
  • Suppleant: Lars Eriksson

Förutom årsstämman och styrelsemötena är våra återkommande aktiviteter:

• att författa och dela ut ett informationsblad till alla boende två gånger per år
  • att arrangera en gårdsdag på våren, då alla boende bjuds in att snygga upp på gården – inte minst den avslutande korvgrillningen ger tillfälle att lära känna grannarna lite bättre
  • att delta i möten och andra aktiviteter anordnade av samfälligheten Pastorn

Vi ser gärna att fler bostadsrättsinnehavare engagerar sig i föreningen, antingen i styrelsearbetet eller genom att hjälpa till på annat sätt – det behöver inte vara stora eller tidsödande uppgifter. Kanske du vill göra en arbetsinsats för föreningen. Det finns alltid småsaker som behöver åtgärdas. Är du intresserad så hör gärna av dig till oss: rektorsgatan1216@gmail.com.

Fastighetsförvaltning och teknisk förvaltning
Rofast AB
Drottninggatan 62
252 21 Helsingborg

Rofast i Helsingborg AB  www.rofast.se
Felanmälan:  042-21 09 63 mån-fre 09.30-12.00. Om problemet som anmäls medför en extra kostnad för föreningen, så får bostadsrättsinnehavaren stå för kostnaden ifall problemet ligger på dennes ansvar. Vid strömavbrott i er lägenhet skall styrelsen meddelas innan kontakt med Rofast tas.

Ekonomisk förvaltning
Nabo AB
För frågor angående månadsavgifter och uppgifter i samband med försäljning av lägenhet.
Du har även möjlighet att logga in på deras hemsida för att se uppgifter om din lägenhet etc.
Se inloggningsuppgifter på din månadsavi.
www.nabo.se
Tel: 040-631 30 50 Mail: info@nabo.se